Sri Lanka

Oleme juba mĂ”nda aega Ă”nnelikult kodumaa pinnal tagasi, aga blogis on osa reisist alles kajastamata. Viimati kirjutasin Phuketilt rohkem kui kaks kuud tagasi. 15. mĂ€rtsil lahkusime koduseks saanud Phuketilt, et suunduda Sri Lankale. AinuĂŒksi sinna jĂ”udmine oli paras seiklus. Plaani kohaselt oleksime pidanud lendama Phuketilt Kuala Lumpuri, seal paar tundi jĂ€rgmist lendu ootama, et siis öö Sri Lanka pealinnas Colombos veeta. Aga nagu öeldakse: “Life is what happens to us while we are making other plans”. JĂ”udsime ilusti Ă”igeagselt Kuala Lumpuri lennujaama, leidsime seal rahulikuma nurgakese, kus lasime mudilastel vabalt ringi joosta, et neid Ă€ra vĂ€sitada, et nad siis ilusti lennu ajal magaksid (planning, planning, planning…). Juba ĂŒsna pea teatati, et lend Colombosse lĂŒkkub poole tunni vĂ”rra edasi. Siis mĂ”ne aja pĂ€rast lĂŒkati lendu veel edasi. Olime juba veidi pahased, sest kell oli palju, lastel une aeg ammu kĂ€es ja Colombos oli meil korraldatud öine transport hotelli. LĂ”puks oli kell sealmaal, et suundusime vĂ€ravasse. Isabel ei jĂ”udnud seda Ă€ra oodata ja oli vahepeal juba kĂ€russe magama jÀÀnud. Turvakontrolli lĂ€bimiseks pidin ta uuesti ĂŒles Ă€ratama. Lapsevanemad teavad kui tore see on 🙂 Kui olime turvakontrolli lĂ€binud ja vĂ€ravasse jĂ”udnud, pidi lend vĂ€ljuma vĂ€hem kui tunni pĂ€rast. Üsna varsti peale meid suundus turvakontrolli veel ĂŒks reisija, kuid sealt öeldi talle, et reisi Colombosse ei toimu. See inimene tuli oma kaasreisijate juurde, kes endiselt pardale minekut ootasid. Ehk siis lennujaama töötajad olid juba kes teab mis ajast teadlikud, et lendu ei toimu, kuid hoidsid reisijaid rahumeeli teadmatuses. See sama reisija lĂ€ks töötajatelt selgitust nĂ”udma ja levitas sĂ”na teiste reisijate seas. Olime Marciga sel hetkel ise juba vĂ€sinud ja tusased, rÀÀkimata lastest. Lennufirma töötajad ei teavitanud kĂ”iki reisijaid korraga, et mis siis nĂŒĂŒd saab, seega kĂ”ik tunglesid ja ootasid oma korda, et mingit selgust saada ja oma Ă”igusi taga ajada. Selgus, et lend oli 24 h “edasi lĂŒkatud”, mitte tĂŒhistatud. Kuna me ei tahtnud tervet ööpĂ€eva oodata ja ĂŒhte pĂ€eva Colombos raisku lasta, broneerisime uued piletid teise lennufirma varahommikusele lennule. PĂ€rast veel mitme tunnist segadust ja ootamist viidi meid lĂ”puks hotelli, kus saime mĂ”ned tunnid tukastada enne kui pidime uuesti lennujaama minema.

Meie rahulik nurgake Kuala Lumpuri lennujaamas

IMG_20190316_000701IMG_20190316_000632IMG_20190316_001457

Colombo

Colombos oli meil ĂŒhes kĂŒlaliskorteris broneeritud kolm ööd, kuid kuna ĂŒhe öö olime veetnud Kuala Lumpuris, siis jĂ€i meil alles 2 ööd Colombos. Esimesel pĂ€eval olime me vĂ€sitava reisi jĂ€rel nii teovĂ”imetud, et ei teinud suurt midagi. Teel lennujaamast meie korterisse ei tundunud Colombo kuigi kutsuv ka. Nagu ĂŒks ÀÀretu agul. Liiklus on tihe ja lĂ€rmakas, samas puuduvad kĂ”nniteed. Henryt muidugi rÔÔmustasid erksavĂ€rvilised tuk-tukid, mis on Sri Lankal peamine sĂ”iduvahend. Juba Taimaal olime talle lubanud, et Sri Lankal saab tuki-tukiga sĂ”ita. Ja sai ka, peaaegu iga pĂ€ev. Õnneks meie ööbimiskoha katusel oli bassein ja saime seal aega veeta. LĂ”unasöögi tellisime kuskilt kiirtoidu kohast korterisse kĂ€tte ja Ă”htusöögi hankisime lĂ€hedal asuvast poekesest.

Taustal paistab The Lotus Tower ehk Colombo teletorn

JĂ€rgmisel pĂ€eval olime tublimad ja lĂ€ksime juba hommikul linna peale. Esmalt kĂ€isime rongijaamas, et osta endale jĂ€rgmiseks pĂ€evaks rongipiletid Kandysse. Rongijaama jĂ”udes ĂŒritatakse sind abivalmilt turistide piletipunkti juhatada, kus on ilmselt vĂ”imalik tĂ€pselt neid samu pileteid kĂ”rgema hinna eest osta. Ütlesime viisakalt Ă€ra ja lĂ€ksime seisime koos kohalike ja teiste turistidega jĂ€rjekorras, kust me endale ka soovitud piletid soetatud saime. Rongijaamast suundusime parki, kus kĂ€isime Henry soovil tiigikese peal vesirattaga sĂ”itmas ja seejĂ€rel mĂ€ngimas. Paraku oli mĂ€nguvĂ€ljak millegi pĂ€rast suletud ja lintidega ĂŒmbritsetud. Selle asemel said lapsed purskkaevudega mĂ€ngida. Pargi ÀÀres toimus tĂ€navatoidufestival, kust ostsime endale lĂ”una. Lapsed palju sĂŒĂŒa ei saanud, sest isegi sellised asjad, mis ei peaks vĂŒrtsikad olema, on siin ikkagi vĂŒrtsikad. Isegi kui mĂŒĂŒja vastupidist vĂ€idab 🙂

Pargis suurte puude kohal tiirutasid suured nahkhiired. See oli natuke nagu Ă”udusfilmis 😀

See on see tiik, kus me vesirattaga kĂ€isime. Sellel ujus vĂ€ike parv pelikane ja ĂŒldse elutses selle kallastel mitmeid erinevaid linde.
Purskkaev, mida mÀnguvÀljakuna kasutati (ujukaid meil linnas kÀies kaasas polnud)

Kandy

JĂ€rgmine pĂ€ev istusime rongile ja sĂ”itsime mĂ€gise sisemaa suurimasse keskusesse Kandysse, kus veetsime 2 ööd. Kandysse jĂ”udes tahtsime autoga ööbimiskohta sĂ”ita, aga ĂŒks tuk-tuki juht, kes oli otsustanud meid sĂ”idutada, et teinud kuulmagi, et kahe hiiglasliku seljakoti, kĂ€ru ja lastega ei ole see kĂ”ige mugavam variant ja lihtsalt surus meid oma tuk-tuki. Meile oli isegi ĂŒllatav, et me Ă€ra mahtusime, aga kuigi mugav see tĂ”epoolest ei olnud. Marc vaeseke pidi ĂŒle esiistme ĂŒhe kĂ€ega juhi kĂ”rval olevat kĂ€ru kinni hoidma, et see vĂ€lja ei kukuks, ja lisaks oli tal ju Henry ka sĂŒles. VĂ€he sellest, et sĂ”it pilgeni tĂ€is topitud tuk-tukis oli ĂŒsna ebamugav, viidi meid esimese hooga ka valesse kohta. Tuli vĂ€lja, et Jungle View nimelisi ööbimiskohti on Kandys kaks. Seda ei teadnud ei meie ega tuk-tuki juht niiet otseselt kellegi sĂŒĂŒks seda ajada ei saa. Paraku on need kaks kohta teineteisest vĂ”rdlemisi kaugel niiet sĂ”it kujunes oodatust palju pikemaks. Tasu osas ĂŒtles juht, et hind jÀÀb samaks, aga et andku me siis heldelt tippi 😀

Rongilt tulles. Minul oli veel teine suur seljakott seljas ja Isabel sĂŒles.

Meie ööbimiskoht oli vĂ€ga mĂ”nus. Meie pĂ€ralt oli ĂŒhe suure eramaja teisel korrusel asuv korter. Maja asus linna servas rahulikul tĂ€naval, dĆŸungli kĂ”rval. Meie kohale jĂ”udmise ajaks oli aeg sealmaal, et oli kiiremas korras vaja lĂ”unat sĂŒĂŒa ja siis lapsed uinakule saata. JalutuskĂ€igu kaugusel ĂŒhtki söögikohta polnud, kuid vöörustajad ĂŒtlesid, et tĂ€nava lĂ”pus on ĂŒks toidupood. Otsustasime endale sealt kiire lĂ”una hankida. Meie ĂŒllatus oli suur, kui poeks osutus lihtsalt ĂŒks pisike rÀÀmas putka, kus leti ÀÀres ĂŒks vanamees sulle soovitud kaupa ulatab. Kaubavalik oli kesine ja hĂŒgieenist ma parem rÀÀkima ei hakkagi. LĂ”puks ostsime endale siis lĂ”unaks mĂ”ned kĂŒpsised ja saiakesed. Isegi puuvilja seal ei mĂŒĂŒdud. Laste lĂ”una kujutas endast magusat saiakest ja kĂŒpsiseid, sest soolased saiakesed olid otseloomulikult vĂŒrtsikad. Aa ĂŒhe joogijogurti sain ka sealt, mis lastele maitses. See oli elupÀÀstja 😀 Ma olin veendunud, et varsti oleme kĂ”ik lÀÀbakil oma sisikonda vĂ€lja oksendamas, aga seda ei juhtunud. Terve Sri Lanka reisi jooksul.

VaraÔhtune vaade rÔdult
Samuti vaade rĂ”dult. Kui sisse zoomida, siis maja kohal oleva veemahuti peal nĂ€eb ahve 🙂
Poes pakendati saiakesed laste Ă”ppematerjalidest meisterdatud paberkottidesse. Taaskasutuse kĂ”rgem tase 🙂
Kui lÔpuks magada lastakse.

IMG_20190319_073009IMG_20190319_072954IMG_20190319_073557

PĂ€rast laste uinakut oli kell juba pĂ€ris hiline. Avastasime sisemaa vĂ”lu – Ă”htuti on siin temperatuur meeldivalt vĂ€rske. SĂ”itsime tuk-tukiga kesklinna ja jalutasime seal veidi ringi. KĂ€isime söömas India restoranis, kus saime kĂ”ige halvemat india toitu, mis me oma senise elu jooksul proovinud oleme, ning tulime tagasi ööbimiskohta. KĂ€isime enne linnas poest ka lĂ€bi ja ostsime sĂŒĂŒa, sest restoranis jĂ€i söök meie poolt praktiliselt puutumata.

Kandy kesklinnas asuv jÀrv

IMG_20190318_180809IMG_20190318_181433

JĂ€rgmisel pĂ€eval kĂ€isime kĂŒlastamas Kandys asuvat Temple of the Tooth templit, mis on eriline selle poolest, et seal on hoiul ĂŒks Buddha hammas. Tol pĂ€eval oli vist mingi pĂŒha ka, igatahes templis oli palju inimesi, sealhulgas koolilaste gruppe. Kohalikud toovad templisse lilli, mis tĂ€idab ruumid meeldiva lĂ”hnaga. Templis olles hĂŒĂŒdis Henry jĂ€rsku rÔÔmsalt “Buddha trois ans!” (Buddha on kolme aastane). Nimelt on Buddha kujudel sageli ĂŒks kĂ€si nii, et ĂŒhe kĂ€e nimetissĂ”rm ja pöial on ringiks kokku pandud ja ĂŒlejÀÀnud kolm sĂ”rme on pĂŒsti. TĂ€pselt nii, nagu Ă”petasime Henryle oma vanust nĂ€ppudel nĂ€itama 😀

IMG_20190319_100234IMG_20190319_101450IMG_20190319_101502IMG_20190319_102058IMG_20190319_103923IMG_20190319_104116

Kolme aastane Buddha 😀

Nuwara Eliya

Kandyst sĂ”itsime rongiga edasi veel kĂ”rgemale mĂ€gedesse ja peatusime Sri Lanaka kĂ”ige “kĂŒlmema” kliimaga piirkonnas Nuwara Eliya, mis on riigi tĂ€htsamaid köögivilja ja tee kasvatamise piirkondi. RongisĂ”it oli pikk (vist umbes 4 tundi), aga lĂ€bitav maastik oli tĂ”eliselt maaliline. MĂ€ed, dĆŸungel, teeistandused. Nagu vaataks loodusfilmi lĂ€bi rongiakna. Nuwara Eliyas peatusime vaid ĂŒhe öö. Peamine eesmĂ€rk oli jupitada pikka rongisĂ”itu Kandyst Ellasse, mis kestab 8 tundi. Nuwara Eliyasse rong ei sĂ”ida, kuid me lĂ€ksime rongi pealt maha lĂ€hedalasuvas linnakeses ja saime sealt taksoga edasi. Taksojuht osutus vĂ€ga toredaks ja huvitavaks inimeseks ning otsustasime talt tellida ka jĂ€rgmise pĂ€eva sĂ”idu Nuwarast Ellasse, sest rongipiletid Ellasse olid vĂ€lja mĂŒĂŒdud. VĂ”imalik on soetada ka seisupiletid, aga meil ei olnud isu 4 tundi koos lastega puupĂŒsti tĂ€is vagunis seista lootuses, et keegi istet pakub. Kuna Nuwaras olime me nii lĂŒhikest aega, siis ega me seal koha peal palju ei nĂ€inud. Nautisime lihtsalt kargemat kliimat, mis Ă”htul muutus lausa kĂŒlmaks. Saime kanda pikki pĂŒkse ja dresiipluuse. Öösel magasime paksu koheva teki all ja see ei olnud kaugeltki liiast. Hotelli pĂ”rand oli nii jÀÀkĂŒlm, et tundsime puudust villastest sokkidest. Nii mĂ”nus oli end sooja teki all kerasse tĂ”mmata 🙂

MĂ”ned rongi aknast avanenud vaated…

IMG_20190320_112000IMG_20190320_122411IMG_20190320_124043IMG_20190320_123330IMG_20190320_124130IMG_20190320_114851IMG_20190320_115651IMG_20190320_111949IMG_20190320_115719IMG_20190320_115737IMG_20190320_115634

…ja vaade rongis sees.
Öömaja

Udune pereselfi koheva teki alt 🙂

Ella

JĂ€rgmise pĂ€eva hommikul korjatigi meid auto peale sĂ”idutati Ellasse. Tee peal pommitas Marc autojuhti kĂŒsimustega ja nii Ă”ppisime nii mĂ”ndagi huvitavat Sri Lanka ajaloost, kultuurist, poliitikast ja suhetest naabritega 😀 Lastel vist jĂ€i öösel unest vĂ€heks, sest mĂ”lemad jĂ€id autos uuesti magama.

Ella on pisike linnake, mis on seljakotirĂ€ndurite hulgas vĂ€ga populaarne. Sellest tulenevalt oli selles kohas palju hĂ€id ja Ă”dusaid kohti, kus sĂŒĂŒa ja niisama lÔÔgastuda. Neil, kes vĂ€ikeste lastega ei reisi, ka ööelu nautida. Ella on madalamal kui Nuwara Eliya, seega on seal kuumem, kuid ööd on siiski mĂ”nusalt jahedad niiet ka seal konditsioneeri tarvis ei olnud. Ellas peatusime samuti vaid ĂŒhe öö ning mĂ”tlesime pĂ€rastlĂ”unal  Little Adams Peak matka ette vĂ”tta ning hommikul enne lahkumist mĂ”nd teevabrikut kĂŒlastada. LĂ€ks aga nii, et kui lapsed uinakust Ă€rkasid, oli ilm kategooriliselt muutunud ja vĂ€ljas sadas ladinal vihma. Ja nii terve pĂ€rastlĂ”una ja Ă”htu. Matkama sellise ilmaga ei lĂ€he ja teevabrikud olid ka juba sulgemas. LĂ€ksime siis ĂŒhte neist Ă”dusatest söögikohtadest, kus veetsime terve hilise pĂ€rastlĂ”una ja Ă”htu. Söime, jĂ”ime, nautisime live muusikat. Õhtul kui hakkasime hotelli minema, oli Ă”ues pime, kuid ka vihm jĂ€rgi jÀÀnud niiet tegime enne magama suundumist veel vĂ€ikse jalutuskĂ€igu.

IMG_20190321_181802IMG_20190321_192031

VÔtame mÔned banaanid?

JĂ€rgmise pĂ€eva hommikul oli ilm jĂ€lle vĂ€ga ilus ja vĂ”tsime ette matka Little Adams Peakile. Tegu on siis umbes tunniajase matkaga mĂ€e tippu, kust avaneb panoraamvaade ĂŒmbritsevale maastikule ja teeistandustele. Matk ei ole iseenesest eriti pikk, umbes 3 km, kuid see on ju ĂŒlesmĂ€ge ja meil kummalgi oli ĂŒks laps kotiga seljas vĂ”i kĂ”hu peal. Õnneks meil Marciga oli tol ajal fĂŒĂŒsiline vorm pĂ€ris hea niiet vĂ€ike vĂ€ljakutse oli igati tervitatav. Teised matkajad elasid meile kaasa ja tunnustasid tubli saavutust, nagu me oleks laps seljas maratoni lĂ€binud. Matka jooksul ja mĂ€e tipust avanevad vaated olid seda pingutust igati vÀÀrt. MĂ€est alla minek lĂ€ks hulga kiiremini. KĂ€isime veel korra hotellist lĂ€bi, et duĆĄi all Ă€ra kĂ€ia ning siis juba sĂ”itsime taksoga oma jĂ€rgmisesse sihtkohta.

IMG_20190322_092200IMG_20190322_092614

Mees ahvi ja kobraga

IMG_20190322_094823IMG_20190322_093733IMG_20190322_095637IMG_20190322_095907IMG_20190322_100004

IMG_20190322_093118IMG_20190322_100257IMG_20190322_100223IMG_20190322_100445IMG_20190322_094408

See pilt on tehtud matka alguse poole. Siin on Henryl veel sĂ€rk seljas. JĂ€rgmisel pildil, mis juba mĂ€e tipus on tehtud, on Henry ilma sĂ€rgita 😀

Udawalawe

JĂ€rgmisena oli meil soov Ă€ra kĂ€ia Udawalawe Rahvuspargi safaril. Ööbisime kaks ööd pargi lĂ€histel asuvas Kottawatta Village nimelises kohas. PuhkekĂŒla pakub majutust luksuslikes telkmajades. Majakesed on ehitatud puitvaiadele. PĂ”rand ja toetavad talad on puidust, kuid seinad ja katus on telgiriidest. Majakese tagumises otsas on betoonist lahtise katusega wc/duĆĄiruum. Ehk siis vihma korral ei tarvitsegi duĆĄi tööle panna, saad vihma kĂ€es end seebitada ja puhtaks pesta 😀 PuhkekĂŒla ise oli vĂ€ga mĂ”nus, kuid kui ĂŒks pĂ€ev ĂŒmbruskonnaga tutvuda tahtsime, siis puhkekĂŒla seinte vahelt vĂ€ljaspool oli vaatepilt ĂŒsna trööstitu. TĂ€naval oli palju hulkuvaid koeri ja nad kĂ”ik olid vigased, haiged, lombakad. Umbes samas seisus tundusid olevat ka paljud inimesed. Kuna vaatepilt oli nii masendav ja ega seal lĂ€heduses midagi teha ega vaadata polnud, jĂ€i meie jalutuskĂ€ik vĂ€ga lĂŒhikeseks ja veetsime enamuse ajast puhkekĂŒla territooriumil.

IMG_20190322_154333IMG_20190322_153234

Kohe esimesel hommikul puhkekĂŒlas kĂ€isime safaril Udawalawe rahvusparki. Jeep vĂ€ljus kell 5:30, niiet Ă€ratus oli meil sel hommikul kella 5 paiku. See on vĂ€ga haruldane, et peame Ă€ratuskella kasutama, sest tavaliselt Ă€ratavad lapsed meid nagunii piisavalt vara ĂŒles, aga kell 5 on liiga vara isegi nende jaoks. Aga sellistes teistsugustes olukordades on lapsed tavaliselt kĂ”ige tublimad. Ilmselt on nad ise ka ĂŒllatunud ja pĂ”nevil, et no mis siis nĂŒĂŒd saama hakkab. Ei kostnud ĂŒhtki kobinat. Vaikides lasid poolĂ€rkvel lapsed end riidesse panna ja autosse vedada. Terve 6-kohaline reisijate kabiin oli meie pĂ€ralt. Meie puhkekĂŒlast tuli safarile kĂŒll veel inimesi, kuid nad lĂ€ksid eraldi autodele. Kell 5:30 varapimedas sĂ”itsimegi rahvuspargi suunas. Tee peal nĂ€gime veel palju samasuguseid autosid rahvusparki suundumas. Paljudel nĂ€is olevat kiire. Mitmed autod sĂ”itsid meist tuhinal mööda. ÜhtĂ€kki jÀÀme teeÀÀres jeepide kolonni seisma. Autojuht teatab meile, et rahvuspark avatakse kell 7. See tĂ€hendas rohkem kui tunniajast ootamist. Pimedas. Ka pĂ€ike tĂ”useb kella 7 paiku. Õnneks pakiti hotellist kerget nĂ€ksimist kaasa ja aeg lĂ€ks ĂŒsna kiiresti. Hiljem saime aru miks nii varakult kohale tullakse ja kĂ”igil nĂ€is kiire olevat. PĂ€rast rahvuspargi avamist lastakse korraga sisse mingi piiratud arv autosid ja siis iga mingi aja tagant lastakse uuesti sama palju autosid sisse. Numbreid ma enam ei mĂ€leta. Pargi vĂ€ravas oli tĂ”eline anarhia. Selle asemel, et korralikult kolonnis sisse minna, sĂ”itsid autod vĂ€rava ette puntrasse kokku ja siis trĂŒgisid seal. PĂ€ris koomiline vaatepilt. VĂ€ga pikalt me seal trĂŒgima ei pidanud. Pargis olid sissesĂ”idetud pinnaseteed ja kohati olid need raskesti lĂ€bitavad. Auto raputas ikka korralikult. Isabel jĂ€i ĂŒsna kiiresti sĂŒles uuesti magama ja seetĂ”ttu autojuht vĂ€ga kuumaastikku meenutavaid teid lĂ€bima ei hakanud. Kuna park on nii suur, siis kĂ”iki teid nagunii lĂ€bi ei jĂ”ua sĂ”ita ja sai valida kuhu minna vĂ”i mitte minna. Loomadest nĂ€gime seal loomulikult elevante, mis on ĂŒheks Sri Lanka uhkuseks, kahte eri liiki ahve, pĂŒhvlit ja rebast. HĂ€sti palju oli paabulinde ja muid sulelisi. Pargis on tegelikult ka kaslasi, aga neid me paraku ei kohanud. Arvestades, milline autode armee neid teid vĂ€isab, siis ilmselt on sellised arglikumad loomad lihtsalt kuskil peidus. SĂ”itsime mööda parki ringi oma 2 tundi enne kui otsustasime lahkuda. KokkuvĂ”ttes ĂŒtleks, et tasus Ă€ra kĂ€ia kĂŒll, kuid kindlasti on olemas pĂ”nevamaid ja paremini organiseeritud safareid.

IMG_20190323_060625IMG_20190323_061435IMG_20190323_083607

Enter a caption

IMG_20190323_082541IMG_20190323_064648IMG_20190323_063247IMG_20190323_071341

Polhena

Udawalawest suundusime edasi lĂ”una poole ranniku ÀÀrde. Kuna meie sĂ”brad Veiko ja Jaanika peatusid sel ajal Polhenas, siis otsustasime ka meie sinna minna. Esimese asjana ĂŒllatas meid hotelli vastuvĂ”tus olev Eesti lipuke. Me ei tea mida see lipuke seal tegi, kuid mĂ”ni maja edasi oli ĂŒks Eestlasele kuuluv majutust pakkuv villa. Üks pĂ€ev sattusime puht juhuslikult eestlaste juures töötava tut-tuki juhi sĂ”idukisse. Kui ta meilt kĂŒsis, kust me pĂ€rit oleme ja vastuseks sai, et  Eestist, hakkas ta eesti keeles rÀÀkima, pani makist Nublut ja nĂ€itas, et tal on tuk-tuki esiratta kĂŒljes eesti lipp. Selline naljakas kokkusattumus vĂ”ttis ikka muigama kĂŒll 😀

Eesti lipuke vastuvÔtulauas

Polhenas ĂŒleĂŒldse meile meeldis. Seal oli ilus, vĂ€ga mĂ”nus rand, hea söök (mis Sri Lanka puhul on meie senise kogemuse pĂ”hjal pigem haruldane), mugav hotell ja suurepĂ€rane seltskond 🙂 Nii tore oli ĂŒle pika aja tuttavaid nĂ€gusid nĂ€ha ja minul ka eesti keeles rÀÀkida. Lisaks Veikole ja Jaanikale tutvusime me rannas olles ĂŒht huvitavat Kanada pĂ€ritolu nomaadipere, kel on meiega umbes sama vanad lapsed. Me pole varem kohanud mitte kedagi, kes midagi sellist teeks. Neil ei ole kodu, neil ei ole töökohta, isegi nutitelefoni mitte. Nad kĂ€ivad suviti mĂ”neks kuuks Kanadas, elavad autosuvilas ja teevad mĂ”nd juhutööd. Selle mĂ”nekuuse töötamise ja riigilt saadava toetuse abil nad ĂŒlejÀÀnud aasta rĂ€ndavad ringi harrastades vĂ€ga minimalistlikku elustiili. ImetlusvÀÀrne, aga mina nii elada ei suudaks. VĂ€hemasti oli meil nendega lĂ”bus ja huvitav rÀÀkida.

IMG_20190326_105722IMG_20190324_124656IMG_20190325_091443IMG_20190324_165244

Isabel jutustab hotelli ĂŒlemusega

Üks Ă”htu kĂ€isime koos Veiko ja Jaanikaga kĂ”rvala asuvas Matara linnas The DutchmanÂŽs Street  nimelises restoranis söömas. See asus mere ÀÀres ning sealt ka mĂ”ned pildid:

IMG_20190325_181536IMG_20190325_180738IMG_20190325_181541

Jaanikast ja Veikost ja Iti-Irisest meil mitte ĂŒhtegi pilti pole, niiet peate meid niisama uskuma 😀 Heas seltskonnas ununes piltide tegemine lihtsalt Ă€ra.

Eden Resort & Spa

Sri Lanka seikluse lĂ”petuseks otsustasime nĂ€dalaks kuurortis aja maha vĂ”tta. Selleks valisime vĂ€lja Eden Resort & Spa hotelli, mis asub mere ÀÀres ja Colombo lennujaamast kahetunnise autosĂ”idu kaugusel. Seal olles veetsime suurema osa ajast kuurorti territooriumil basseinis, mĂ€nguvĂ€ljakul ja niisama aias ja mere ÀÀres lustides. KĂ€isime mĂ”ned korrad mujal söömas, jĂ”esafaril ja kĂŒlastasime ka merikilpkonna  teaduskeskust ning mingit temlit. Nende kohtade nimetusi ega tĂ€pseid asukohtasid ma ei tea, sest lĂ€ksime sinna lihtsalt peale poeskĂ€iku ĂŒhe tuk-tuki juhi soovitusel. Kuna meil nagunii muid plaane polnud, siis viskasimegi ostukoti hotelli Ă€ra ja lasime end ringi sĂ”idutada. TĂ€itsa huvitav oli 🙂

IMG_20190327_181118IMG_20190329_092851IMG_20190329_090939IMG_20190402_085201IMG_20190402_085133IMG_20190402_103320IMG_20190402_104628IMG_20190402_103702IMG_20190402_103449IMG_20190329_170240IMG_20190329_164101IMG_20190329_164704

KĂ€isime linnas jalutamas ja kraavis chillis selline varaanike

Aga kĂ”ige meeldejÀÀvam kogemus sellest nĂ€dalast oli hoopis ĂŒks Ă”htusöök. Otsustasime ĂŒks Ă”htu hotellist vĂ€lja Ă”htusöögile minna. Pidime algselt kohe hotelli lĂ€hedal olevasse kodurestorani minema, kuid sealne menĂŒĂŒ oli vĂ”rdlemisi kallis ning koht ise ei olnud ka ĂŒldse kutsuv. Otsustasime mujale minna. Jalutasime veidi kaugemale ja nĂ€gime viita “seafood”. Otsustasime minna vaatama. JĂ”udsime mööda kitsast teed minnes mere ÀÀrde, kus oli ĂŒks majake, mille ees olid mĂ”ned lauad. Ühtki turisti ega ka kohalikku seal parasjagu söömas ei olnud ning kui viita poleks olnud, siis ei arvakski, et tegu on restoraniga. Kamp kohalikke lihtsalt veetis seal aega. Kuna aga pĂ€ike oli loojumas ja lastel kĂ”ht tĂŒhi ning vĂ€idetavalt seal sĂŒĂŒa pakuti, siis otsustasime siiski jÀÀda. Tellisime mereanni vaagna ja lastele lollikindla köögiviljade ja kanaga praetud riisi. Toitu oodates hakkas meile see koht ĂŒha rohkem meeldima. Inimesed olid kĂ”ik hĂ€sti sĂ”bralikud ja tegelesid lastega. Henryle tehti isegi skuutriga lĂ”busĂ”itu, millest ta vaimustuses oli. Lisaks olid seal paar sĂ”bralikku koera, kes samuti laste meelt lahutasid. Meil Marciga polnud teha muud kui istuda ja nautida pĂ€ikeseloojangut. Ootamise ajal lĂ€ks pimedaks ja pandi tuled pĂ”lema. JĂ€rsku aga lĂ€ks elekter Ă€ra. Siis istusime mĂ”nda aega kottpimedas kuniks meile kĂŒĂŒnlad lauda toodi. Sri Lankal on elektrikatkestused nii igapĂ€evased, et see meid eriti ei ĂŒllatanud. Me hoopis nautisime seda vĂ€gagi eksklusiivset Ă”htusööki, mis meile osaks sai: mere ÀÀres liival, kĂŒĂŒnlavalgel, söögiks vĂ€rsked ja imemaitsvad mereannid. Kui muidu on lastega vĂ€ljas söömine paras nuhtlus, siis seekord istusid nad ilusti meie juures, sest ĂŒmberringi oli lihtsalt kottpime ja nad ei julgenud kaugemale minna 😀 PĂ€rast sööki kasutasime otseteed ja jalutasime mööda randa hotelli tagasi.

IMG_20190401_183922IMG_20190401_191108IMG_20190401_192813IMG_20190401_193938

Sri Lanka kĂŒlastusega jĂ”udiski lĂ”pule meie Aasia seiklus. Sealt tulime juba tagasi Hispaaniasse, kus veetsime kolm nĂ€dalat enne kodumaale tulekut. Esimese asjana pidime kiiremas korras nii endale kui ka lastele riided selga ostma, sest peale suviste hilpude polnud meil midagi selga panna. See riiete kokkuostmine jĂ€tkub veel ka Eestis, sest lapsed on aastaga kĂ”igest vĂ€lja kasvanud ja siinne kevad tĂ€hendab seda, et tuleb omada riideid absoluutselt igaks ilmaks 😀 Õnneks oli kodumaa meiega helde ja rÔÔmustas esimestel pĂ€evadel soojade ilmadega 🙂

See on minu viimane postitus. AitĂ€h kĂ”igile, kes meie tegemistele kaasa on elanud! 🙂

LĂ”petusek ĂŒks meeleolukas perepilt tuk-tukis 🙂

2 Replies to “Sri Lanka”

Lisa kommentaar

TÀida nÔutavad vÀljad vÔi kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi vĂ€lja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi vĂ€lja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi vĂ€lja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi vĂ€lja /  Muuda )